Реєстрація на сайті
Забули пароль?
Google
по сайту
весь інтернет
Ukr Rus

Gametrade Group

ТОВ "Планета Атракціонів"

м. Київ,
пр-т. Московський, 34-В
+38(044)591-13-30
відділ продажів:
+38(050)386-09-61
служба сервісу:
+38(050)386-00-95

info@pa.net.ua

Скачати виставочний буклет компанії "Gametrade"
(PDF, 1,8 Мб)

Статті26 липня 2010 года

Проблема вибору оператора розважального обладнання для торгівельного центру.

Формати розважальної складової в ТЦ.
 
Розважальний бізнес в Росії розвивається аналогічно тому, як це відбувалося в США. Почавши з відкриття невеликих розважальних об'єктів, російські оператори поетапно приходять до повноцінних сімейних розважальних центрів. Можна сміливо відкинути з розгляду формати стріт оперування і аркади, т.я. незважаючи на їх привабливість для дрібного бізнесу вони абсолютно нецікаві торговим центрам. Це зумовлено насамперед тим, що вони не є якорями, а використовують потік відвідувачів кінотеатру, боулінгу або фудкорту.

 

З існуючих форматів розважальної індустрії провідними якорями в торгових центрах є дитячі розважальні центри (ДРЦ), дорослі розважальні центри (ВРЦ), сімейні розважальні центри (СРЦ).
 
Дорослі розважальні центри в Росії поки ніхто не створює. Для справжніх сімейних центрів потрібно настільки великі площі та інвестиції, що поки успішних реалізацій у складі торгових центрів спостерігати не доводиться. Є деякі спроби, але їм все ще дуже далеко до тих СРЦ які можна спостерігати в США та інших країнах з розвиненою індустрією розваг. От і залишається нашим операторам один з найпопулярніших форматів - дитячий розважальний центр.
 
Давайте подивимося ближче, що собою являє ДРЦ. Зазвичай це від 800 до 1500 м.кв. (іноді трапляються і ДРЦ на 500 або 3000 м.кв., але це скоріше виключення, ніж правило) як правило, включають в себе кафе, лабіринт, кілька якірних атракціонів, відеоігри, аерохокей, баскетбол, апарати редемпшн, призотеку і кімнати проведення днів народження.

Якщо уважно подивитися, то за таким сценарієм з перемінним успіхом працює велика частина мережевих і одиночних операторів.

 

Стан ринку розважальних центрів у складі ТЦ.
 
Незважаючи на те, що всі провідні оператори використовують один з найпростіших форматів оперування - дитячий, справи у більшості відверто залишають бажати кращого. І підтвердженням цьому служать періодичні закриття ДРЦ, а також відмова від амбітних планів розвитку багатьма великими гравцями ринку.
 
Коротко перерахуємо причини, які привели до подібної ситуації:
 
• Надмірне кредитне навантаження, посилене фінансовою кризою, девальвацією рубля і підвищенням кредитних ставок.
 • «Фінансовий» підхід до управління центрами, що призводить до порушення багатьох життєво важливих для ДРЦ процесів (маркетингові програми, наповнення прізотеки, сервісне обслуговування).
 • Неготовність організаційної структури, менеджменту та системи підготовки кадрів до значного зростання.
 
Незважаючи на все перераховане вище, на ринку маса прикладів успішних проектів, які не тільки з легкістю пережили всі кризові прояви, а й показали чудові результати окупності проектів відкритих в кінці 2008 - початку 2009 року. І такі проекти мають місце не тільки в найбільших містах Росії, але і в містах регіонального значення, а також Казахстані та Україні.
 
Секрет успіху таких проектів завжди досить простий. Професійно підготовлений проект з детальною розробкою концепції, маркетингового та фінансового планів не залишають шансів для невдачі і дозволяють побудувати ефективний розважальний бізнес.
 
Перспективи розвитку даного ринку.
 
Незважаючи на складнощі, що виникли у деяких операторів, ринок розважальних центрів не тільки не зупинився, а й прискорив свій розвиток. Все більше нових операторів займають порожні ніші і тіснять лідерів ринку. Неодноразово доводиться чути про експерименти з класичними форматами і спробах знайти себе в менш бізнес спрямованих навчально-розважальних форматах.

Не варто також скидати з рахунків дорослі розважальні центри. Незважаючи на їх високу капіталоємність і складність реалізації вони давно і досить успішно реалізуються в США і, думаю, зовсім скоро знайдуть своє місце в російських торгово-розважальних центрах.
 
Крім цього повноформатні сімейні розважальні центри також потроху переходять зі сторінок проектів та планувальних рішень в реально реалізовані об'єкти розважальної інфраструктури в складі торгової нерухомості.

Можливості, що відкриваються перед девелоперами ТЦ.
 
Сьогодні успішний проект сучасного торгового центру немислимий без багатої і різноманітної розважальної складової. Враховуючи сучасний рівень розвитку індустрії розваг в Росії, все частіше девелопери опиняються перед вибором:
 
• Ризикнути успішністю свого проекту і віддати реалізацію розважальної складової недосвідченому оператору.
 • Працювати мережею що розвивається, сподіваючись, що проблеми росту і перекредитування не позначаться на ефективності їхнього бізнесу.
 • Відмовитись від розважального сегменту або істотно скоротити його до розмірів кіно і фудкорту знімаючи вершки поки конкуренти не відкриють повноцінний ТРЦ.
 • Розвивати розважальну інфраструктуру свого ТРЦ самостійно.
 
Якщо перші три шляхи досить прості і зрозумілі, то у випадку з варіантом власної реалізації розважальної складової ми часто стикаємося з двома полярними підходами.
 
Перший і найбільш зустрічаємий - подивитися як це зроблено на заході і спробувати повторити. І на перших етапах розважальні центри реалізовані за таким принципом навіть показують непогані результати. Що легко пояснити спочатку завищеними інвестиціями, які вкладають девелопери ТРЦ в порівнянні з класичними операторами. Але, не маючи достатнього досвіду оперування і знання технологій управління цим бізнесом рано чи пізно проекти втрачають свою ефективність і не викликають у власників бажання їх повторювати.
 
Другий поки рідкісний, але маючий місце підхід заснований на залученні до розробки розважального проекту, а часто і до його управління професіоналів. Такі проекти легко визначити на ринку по швидкому і успішному старту та ефективної роботи в процесі експлуатації. Тільки по справжньому професійний учасник ринку розважальних центрів здатний розробити і допомогти реалізувати всі кроки необхідні для побудови по справжньому ефективного розважального бізнесу:

• Аналіз об'єкту і створення оптимальної концепції.
• Підбірка і планування найбільш дохідного обладнання.
• Розрахунок фінансового плану проекту в цілому.
• Планування маркетингової стратегії.
• Забезпечення закупівлі та постачання всього спектру обладнання.
• Пошук, розробка стандартів та навчання персоналу.
• Управління об'єктом і оптимізація в процесі роботи.
 
Таким чином, завдяки успішній співпраці професіоналів в області девелопмента торговельної нерухомості та розважальної індустрії, зараз все частіше можна бачити успішні проекти де власник ТРЦ самостійно інвестує в розважальну складову, яку йому створює, а іноді і допомагає керувати досвідчений консультант.


Детальніше

13.04.2011 | : Розважальні центри: вчора, сьогодні, завтра... »
20.01.2011 | : Назад в Орландо. IAAPA 2010. »
25.10.2010 | : Розважати "по-українськи" »
21.09.2010 | : Bay Tek Games – король редемпшн! »
04.06.2010 | : Pac-Man - живий! Ще й святкує 30-тий День народження. »


Новини | Планета | Проекти | Франшиза | Боулінг | Каталог | Статті

Copyright © 2005 THE PLANET OF ATTRACTIONS LTD.
Розробка і створення сайту — „Flashmedia“, Київ
Посетителей с июля 2005 года: